Pagina's

maandag 17 november 2014

Tips om je geld en tijd te besparen voor Sinterklaas

 Heey allemaal,
Sinterklaas en zijn pieten zijn weer in het land. Wij (xcandyshop) gaan lootjes met zijn 4en trekken. Je kan het filmpje over paar dagen bekijken op onze Youtube kanaal .
Met mijn familie gaan we gewoon cadeautjes kopen. Ik moet bijvoorbeeld een cadeautje aan me moeder en aan mijn vader geven en zij moeten aan elkaar en voor mij een cadeautje kopen, maar eehm daar gaat het nu niet over.
Wat ik wil zeggen is als je lootjes gaat trekken en je doet het met je gezin, vriendinnen, je klas en je sportclub kost het niet alleen super veel geld, maar ook super veel tijd, want je moet uren wachten in de rij en dan gaan ze je cadeau nog uren lang inpakken.
Dus vandaag geef ik jullie een paar tips hoe je het snel en goedkoop allemaal kan kopen.




1. Koop cadeautjes van tevoren.
De meeste mensen kopen de cadeautjes de laatste dagen, daarom zijn er zulke lange rijen. Ook is het zo dat de winkels die dagen de prijzen van pepernoten, chocolade letters en anderen Sinterklaas producten verhogen.

2. Vraag aan je familie om Sinterklaas een week later te vieren.
Als je het een week later doet dan zijn alle artikelen afgeprijsd. Alle Sinterklaas producten kan je dan voor heel goedkoop kopen. Dat komt omdat de winkels het volgend jaar niet meer kunnen verkopen ( ik bedoel het snoep en chocola enzo).

3. Bepaal het totale budget. 
Bepaal voordat je alles gaat kopen hoeveel je in totaal wilt uitgeven. Bijvoorbeeld 20 euro. Je viert Sinterklaas met je familie en vriendinnen. Voor familie koop je cadeaus van 15 euro en je vriendinnen van 5 euro.
Als je toch vind dat het te weinig is, kan je altijd nog paar euro's erbij doen.

4. Koop inpak papier dat je vaker kan gebruiken.
Meestal koop ik inpakpapier en daarna heb ik het niet meer nodig. Daarna moet ik weer voor kerst nieuwe inpakpapier kopen.
Probeer 1 rol inpak papier te kopen voor Sinkerklaas en Kerst samen. Je koopt dan bijvoorbeeld inpakpapier met cadeatjes of sneeuwvlokjes erop.

Dit waren paar kleine tips. Ik hoop dat jullie allemaal een leuke Sinterklaas gaan meemaken en ik hoop dat jullie ook super leuke cadeau's krijgen.
xxx Anastasija

Geen opmerkingen: